Treci la conținut

Nephrological Cockpit

Instrumentul de asigurare a calității în TDMS

  • Susține procesul de asigurare a calității
  • Situația indicatorilor cheie de performanță relevanți pentru dializă
  • Analiză contextuală a terapiei atât pentru pacienți, cât și pentru centru
  • Maximizați eficiența și eficacitatea în îngrijirea pacienților și în gestionarea clinică

Dintr-o privire

Rolul software-ului în procesul de asigurare a calității Software-ul a devenit un factor important pentru controlul, automatizarea și îmbunătățirea fluxului de lucru în timpul unui tratament sau pentru gestionarea eficientă a programului de dializă pentru mai mulți pacienți care prezință condiții diferite. Clinicile de dializă active IT necesită și generează o cantitate mare de date care trebuie colectate în timpul programului de dializă al unui pacient. Această informație captată trebuie să fie agregată și prezentată – un proces cunoscut sub numele de analiză de date
Asigurarea calității în dializă – de la teorie la practică Cei mai comuni parametri pentru măsurarea asigurării calității dializei sunt:
  • Doza de dializă administrată
  • Refacerea volumului extracelular
  • Controlul tensiunii arteriale
  • Corectarea acidozei
  • Controlul hiperkaliemiei
  • Controlul calciului seric, fosforului, hiperparatiroidismului
  • Corectarea anemiei
  • Depozitele de fier
  • Statusul nutrițional
  • Statusul inflamator
     
Acești parametri reprezintă valori țintă, specifice rezultatelor tratamentului.
Eficiența dializei Nefrologii gestionează atât eficiența programului de dializă, cât și eficiența clinicii lor. Trebuie luate decizii care pun în balanță relevanța pentru sănătate și economie.
Astfel, provocările cu care se confruntă un nefrolog și/sau un manager al clinicii de dializă includ:
  • Eficacitatea sesiunii de dializă
  • Eficacitatea programului de dializă
  • Cum se realizează trecerea de la teorie la practică
     
Aceste provocări trebuie gestionate într-un mediu complex.
Nephrological Cockpit Nephrological Cockpit este o componentă cheie a procesului general de asigurare a calității în terapiile de supleere renală și ajută abordarea provocărilor în gestionarea bolilor cronice.

Asigurarea calității într-un centru de dializă necesită observarea continuă a anumitor indicatori. În multe cazuri, sunt necesare intervenții pentru îmbunătățirea rezultatelor. Abordarea bazată pe calitate este un proces continuu de:
  • Definire a valorii țintă pentru un anumit indicator
  • Măsurare a rezultatelor
  • Interpretare a rezultatelor
  • Luare de măsuri (intervenție)
     
Atunci când se utilizează analiza datelor pentru a spori eficiența și eficacitatea într-o clinică de dializă, datele trebuie să fie:
  • Legate de context (sex, comorbiditate, date medicale, dată, țintă; indicator)
  • Ziua și momentul exact
  • Agregate și specifice în aceeași vizualizare (detaliere)
  • Din perspective diferite (pacient și clinică)
     
Nephrological Cockpit îndeplinește toate aceste cerințe.

 

Rolul software-ului în procesul de asigurare a calității

Software-ul a devenit un factor important pentru controlul, automatizarea și îmbunătățirea fluxului de lucru în timpul unui tratament sau pentru gestionarea eficientă a programului de dializă pentru mai mulți pacienți care prezință condiții diferite. Clinicile de dializă active IT necesită și generează o cantitate mare de date care trebuie colectate în timpul programului de dializă al unui pacient. Această informație captată trebuie să fie agregată și prezentată – un proces cunoscut sub numele de analiză de date.

Asigurarea calității în dializă – de la teorie la practică

Cei mai comuni parametri pentru măsurarea asigurării calității dializei sunt:

• Doza de dializă administrată

• Refacerea volumului extracelular

• Controlul tensiunii arteriale

• Corectarea acidozei

• Controlul hiperkaliemiei

• Controlul calciului seric, fosforului, hiperparatiroidismului

• Corectarea anemiei

• Depozitele de fier • Statusul nutrițional

• Statusul inflamator

Acești parametri reprezintă valori țintă, specifice rezultatelor tratamentului.

Eficiența dializei

Nefrologii gestionează atât eficiența programului de dializă, cât și eficiența clinicii lor. Trebuie luate decizii care pun în balanță relevanța pentru sănătate și economie. Astfel, provocările cu care se confruntă un nefrolog și/sau un manager al clinicii de dializă includ:

• Eficacitatea sesiunii de dializă

• Eficacitatea programului de dializă

• Cum se realizează trecerea de la teorie la practică

Aceste provocări trebuie gestionate într-un mediu complex.

Nephrological Cockpit

Nephrological Cockpit este o componentă cheie a procesului general de asigurare a calității în terapiile de supleere renală și ajută abordarea provocărilor în gestionarea bolilor cronice.

Asigurarea calității într-un centru de dializă necesită observarea continuă a anumitor indicatori. În multe cazuri, sunt necesare intervenții pentru îmbunătățirea rezultatelor. Abordarea bazată pe calitate este un proces continuu de:

• Definire a valorii țintă pentru un anumit indicator

• Măsurare a rezultatelor

• Interpretare a rezultatelor

• Luare de măsuri (intervenție)

Atunci când se utilizează analiza datelor pentru a spori eficiența și eficacitatea într-o clinică de dializă, datele trebuie să fie:

• Legate de context (sex, comorbiditate, date medicale, dată, țintă; indicator)

• Ziua și momentul exact

• Agregat și specific în aceeași vizualizare (detaliere)

• Din perspective diferite (pacient și clinică)

Nephrological Cockpit îndeplinește toate aceste cerințe.

Câmpul “Statusul centrului de dializă” oferă o imagine de ansamblu asupra  indicatorilor de performanță utilizați în hemodializă.

În câmpul “Lista pacienților” puteți naviga după indicatorii de performanță specifici unui anumit context și puteți vizualiza pacienții care sunt în afara limitelor stabilite.

Câmpul “Status Pacient “ oferă informații și mai specifice, cu privire la respectarea indicatorilor de performanță de către un pacient sau un grup de pacienți. Se vizualizează valoarea medie a unui anumit indicator de performanță într-un grup selectat de pacienți precum și valorile minim & maxim măsurate.

În plus, în câmpul “Status Pacient “ informația se poate detalia la nivel de pacient, pentru un anumit indicator de performanță, într-o anume zi. Obiectivele și intervalele țintă se definesc într-o zonă de setare.